Οι εξετάσεις για τα Πρότυπα Γυμνάσια πλησιάζουν, αλλά εμείς είμαστε καλά προετοιμασμένοι και για αυτό τον λόγο δεν έχουμε άγχος.  Η ιστοσελίδα www.teacherland.gr  είναι δίπλα μας με ορισμένες  συμβουλές – συμβολές για το τι πρέπει να προσέξουμε στο μάθημα των Μαθηματικών.

  1. Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Τα τελευταία 2 χρόνια αποτελούν το 80% των θεμάτων που επιλέγονται. Θέλουν πολύ προσοχή διότι σε αυτές αξιολογείται μόνο η σωστή απάντηση και όχι ο τρόπος λύσης. Για αυτόν τον λόγο κάνουμε με πολύ προσοχή τις πράξεις και κρίνουμε αν οι επιλογές που αποκλείσαμε είναι μη λογικές.
  2. Ασκήσεις πλήρους ανάπτυξης. Τα τελευταία 2 χρόνια αποτελούν το 20% των θεμάτων που επιλέγονται. Η ανάπτυξη της λύσης πρέπει να είναι απλή και να βασίζεται στις μαθηματικές μεθόδους που έχουμε διδαχτεί στην Ε και Στ Δημοτικού.
  3. ΠΟΣΟΣΤΑ! Μπορεί να υπάρχουν σε οποιαδήποτε άσκηση. Για αυτόν τον λόγο προετοιμαζόμαστε καλά σε αυτά.
  4. Ραβδογράμματα, εικονογράμματα, κυκλικά διαγράμματα, χρονοδιαγράμματα. Είναι πολύ πιθανό να ζητηθεί ερώτηση που από το ένα είδος διαγράμματος να πρέπει να γίνει μετατροπή σε άλλο.
  5. Μονάδες μέτρησης χρόνου. Είναι πολύ σημαντικές. Δίνουμε προσοχή σε ασκήσεις ηλικίας, ωρών και ετών που έχουν περάσει από χρονολογίες π.Χ. έως μ.Χ.
  6. Αριθμητικά, γεωμετρικά και σύνθετα μοτίβα. Αποτελούν θέματα που εξετάζονται συχνά σε μαθηματικούς διαγωνισμούς. Απαιτούν την παρατηρητικότητα μας και την κατανόηση του κανόνα που ακολουθεί το μοτίβο.
  7. Αντιστρόφως ανάλογα ποσά. Πολύ ενδιαφέρον θέμα για να ζητηθεί σε άσκηση. Θυμόμαστε ότι η ταχύτητα και ο χρόνος είναι ποσά αντιστρόφως ανάλογα.
  8. Μέσος Όρος. Όλοι μας ξέρουμε να βρούμε τον μέσο όρο των βαθμών μας, τι γίνεται αν μας ζητήσουν να βρούμε έναν άγνωστο βαθμό ενώ γνωρίζουμε τον μέσο όρο της συνολικής βαθμολογίας;
  9. Κλίμακα. Μια έννοια που μπορεί να ζητηθεί τόσο σε άσκηση πολλαπλής επιλογής όσο και σε πλήρους ανάπτυξης. Για παράδειγμα μπορεί να μας δώσουν την κλίμακα και το πραγματικό μήκος και να μας ζητήσουν το μήκος στο σχέδιο. Εναλλακτική ερώτηση είναι να δοθούν το μήκος του σχεδίου και το πραγματικό μήκος και να ζητηθεί η κλίμακα.
  10. Στερεομετρία. Δεν έχουμε συναντήσει μέχρι τώρα κάποιο θέμα από αυτό το σημαντικό κεφάλαιο. Ας το μελετήσουμε καλά, παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον!

Τα Μαθηματικά είναι απλά, γι’ αυτό κάνουμε απλές σκέψεις, διαβάζουμε προσεκτικά την εκφώνηση, εξετάζουμε όλες τις εκδοχές. Το βασικό συστατικό της επιτυχίας μας είναι η πίστη στον εαυτό μας και η θετική διάθεση.

 

Μαρία Πριοβόλου

Μαθηματικός – Συγγραφέας

πηγή: teacherland.gr